dinsdag 27 juni 2017

Collin Stolwijk lijsttrekker D66

Leden van D66 Culemborg hebben Collin Stolwijk aangewezen als lijsttrekker voor de Gemeenteraadsverkiezingen, die op 21 maart 2018 plaats vinden. Afdelingsvoorzitter Dagmar Kusters is Stolwijk dankbaar dat hij zich beschikbaar heeft gesteld. Ook de leden zijn verheugd en hebben dit met een bescheiden feestje gevierd.

Stolwijk, die bij de verkiezingen in 2014 ook lijsttrekker van D66 Culemborg was, is sinds april 2014 wethouder en is ook voor de volgende periode beschikbaar voor deze functie. ,,Ik vind het fijn om samen met anderen een bijdrage te mogen leveren aan onze mooie stad. In brede zin ben ik trots op Culemborg en de Culemborgers,” aldus Stolwijk. Als voorbeelden geeft hij de Gelderlandfabriek, het brede onderwijsaanbod in onder meer de nieuwe Brede School Culemborg Oost, Lanxmeer, waar mensen uit de hele wereld nog altijd een kijkje komen nemen en de Roos van Culemborg, die ook dit jaar weer een maand durend festival heeft georganiseerd.

In de afgelopen jaren is een stap vooruit gemaakt met het steeds meer betrekken van kennis, idee├źn en energie uit de stad. Onder meer op dat terrein heeft Stolwijk ambities om in de komende jaren met D66 vervolgstappen te zetten. Net als bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid en het verder verbeteren van de aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt.

Nu de lijsttrekker bekend is, wordt in augustus een begin gemaakt met de invulling van de overige plaatsen op de lijst. Voor het verkiezingsprogramma hebben al bijeenkomsten plaatsgevonden over ondermeer duurzaamheid en onderwijs. Het programma wordt door de leden van D66 eind dit jaar vastgesteld.